Lapse tervis

Füsioteraapia lastele

Eravastuvõtt

Saatekiri

Meie lastele suunatud füsioteraapia teenus on mõeldud kuni 16-aastastele lastele, kes vajavad professionaalset tuge füüsilise arengu toetamiseks ja parandamiseks. See hõlmab eriti väikelapsi ja beebisid, kellele soovime tagada parimad võimalused tervislikuks ja tasakaalustatud arenguks. Samuti pakume abi suurematele lastele, kellel võivad olla rühihäired või kes on kogenud traumasid, mis mõjutavad nende kehalist heaolu.

Kohaneme iga lapse vajadustega ning koostame hindamise käigus ravi- ja harjutusplaani, mis aitab probleeme lahendada je leevendada ning toetab lapse terviklikku arengut.

Laste füsioteraapia hõlmab ka lapsevanemate nõustamist ja õpetamist. Anname vanematele vajalikke teadmisi ja oskusi, kuidas aidata lapsel kodustes tingimustes oma arengut soodustada. Sel moel saavad vanemad aktiivselt kaasa aidata oma lapse paranemisele ja arengule.

Väikelaste ja beebide puhul rakendame mängulist lähenemist, mis on lõbusad ja samal ajal toetavad lapse füüsilist arengut.Laste füsioteraapia on oluline teenus, mis aitab tagada, et teie laps saaks kasvada tervislikult ja tugevalt. Meie meeskond on pühendunud sellele, et pakkuda professionaalset abi ja tuge, mis aitab lastel ületada füüsilisi väljakutseid ja saavutada oma täielik potentsiaal.

Kliinilise psühholoogi nõustamine

Eravastuvõtt

Kliiniline lapsepsühholoog on spetsialiseerunud laste ja noorukite vaimse tervise hindamisele ja toetamisele. Nende eesmärk on aidata lastel ja nende peredel lahendada psühholoogilisi probleeme ja väljakutseid, mis võivad mõjutada lapse heaolu ja arengut.

Kliiniline lapsepsühholoogi pädevusse kuulub:

Hindamine ja diagnostika: Kliiniline lapsepsühholoog viib läbi põhjalikke hindamisi ja diagnostikat, et mõista lapse psühholoogilist seisundit. See hõlmab sageli kognitiivseid, emotsionaalseid ja käitumuslikke hindamisi ning võimaldab diagnoosida probleeme, nagu ärevus, depressioon, käitumishäired või trauma.

Individuaalne nõustamine: Kliiniline lapsepsühholoog pakub individuaalset nõustamist, kus laps saab jagada oma muresid ja tundeid. Terapeut aitab lapsel arendada oskusi ja strateegiaid, mis võimaldavad tal toime tulla emotsionaalsete raskustega.

Ravi ja sekkumine: Kliiniline lapsepsühholoog kasutab erinevaid teraapiaid ja sekkumisi, et aidata lastel toime tulla nende psühholoogiliste probleemidega. Need võivad hõlmata käitumuslikke teraapiaid, kognitiiv-käitumuslikke teraapiaid ja muid spetsialiseeritud meetodeid vastavalt lapse vajadustele.

Ennetustöö ja haridus: Kliiniline lapsepsühholoog pakub peredele teavet ja koolitust, et aidata neil mõista lapse vaimset tervist ning pakkuda tugevat toetust. Nad aitavad ka ennetada psühholoogilisi probleeme ja edendavad vaimset heaolu.

Kliinilised lapsepsühholoogid on pühendunud tagama, et lapsed saaksid vajalikku tuge ja abi oma psühholoogiliste väljakutsete ületamiseks ning edasiseks tervislikuks arenguks. Nende töö on suunatud sellele, et lapsed saaksid kasvada vaimselt terveteks ja õnnelikeks isiksusteks.

Logopeedi vastuvõtt

Eravastuvõtt

Saatekiri

Meie lapsele suunatud logopeedi teenus on mõeldud lastele, kes vajavad tuge kõne- ja suhtlusoskuste arendamisel. Meie eesmärk on aidata lastel suurendada nende enesekindlust kõnes ja suhtluses, parandades nende kommunikatsioonioskusi ja toetades nende keelelist arengut.

Teenuse põhifookused hõlmavad järgmist:

Hindamine ja individuaalne plaan: Meie logopeedid teevad põhjalikke hindamisi, et mõista iga lapse väljakutseid. Selle põhjal koostame individuaalse plaani, mis keskendub lapse konkreetsetele vajadustele ja eesmärkidele.

Kõne- ja suhtlusoskuste arendamine: Meie spetsialistid kasutavad erinevaid tehnikaid ja meetodeid, et aidata lastel parandada nende kõne- ja suhtlusoskusi. See hõlmab hääle arendamist, sõnavara rikastamist, selge häälduse õpetamist ning suhtlusoskuste tugevdamist.

Mänguline ja motiveeriv lähenemine: Mõistame, et lapsed õpivad kõige paremini mängides ja kogedes rõõmu õppimisest. Seetõttu kasutame mängulisi meetodeid ja motiveerivaid tegevusi, et hoida laste huvi ja entusiasmi kõne- ja suhtlusoskuste arendamise vastu.

Kaasamine ja õpetamine: Kaasame last ümbritsevad täiskasvanud ja anname neile vajalikke juhiseid ja oskusi, kuidas toetada oma last igapäevaelus suhtlemisel ja kõne arendamisel.

Logopeed on näidustatud näiteks lastele, kes vajavad abi suulise ja/või kirjaliku kõne arendamiseks, kellel esineb kogelust või kellel esineb hääle- ja/või neelamisprobleeme.

Loovteraapia

Eravastuvõtt

KOV suunamisel

“Töö Saviväljal” on 1980-ndatel Saksamaal loodud loovteraapia meetod, kus laps saab kogeda ja väljendada ennast turvalises keskkonnas läbi savi.

“Töö saviväljal” annab lapsele võimaluse olla kontaktis saviga ja seeläbi ka iseendaga, väljendada oma vajadusi ja ka maandada oma ülevoolavaid emotsioone. Meetod soodustab lapse aju ja käelist arengut. Tegevus võib aidata ka kontakti saada tunnetega, millest lapsel on keeruline rääkida ning seeläbi töötada läbi traumasid.

Savitöö sobib hästi järgmistel juhtudel:
traumakogemus (õnnetused, vägivaldsed suhted, lahkuminek jms);
erivajadused;
ülitundlikkus;
füüsilised vaevused, sh nõrk motoorika;hüperaktiivsus ja keskendumisraskused;
psühhosomaatilised sümptomid;
muutuste või keeruliste olukordadega kohanemise raskused (nt  seoses elukorralduse, tööelu, kooliprobleemide, suhete muutustega).

Saviteraapia protsess on pikaajaline. Soovitatav on minimaalselt 10 seanssi. Ühe seansi pikkus on kuni 45 minutit ja töö toimub enamasti individuaalselt.

Mänguteraapia

Eravastuvõtt

KOV suunamisel

Mänguteraapia on  teraapiameetod, mis on suunatud laste aitamiseks (3- kuni 16-aastased). Mänguterapeut kasutab terapeutilisi suhtlemisvõtteid ja palju erinevaid mängulisust ja loovust soodustavaid vahendeid: liiv, väikesed kujukesed, savi, käpiknukud, joonistamis- ja maalimisvahendid, kostüümid, metafoorkaardid, muusika. Mänguteraapia eesmärgiks on leevendada laste psühholoogilisi ja emotsionaalseid seisundeid. Mänguteraapia pakub lapsele võimaluse väljendada oma tundeid ja kogemusi turvalises ja toetavas õhkkonnas.

Pöördu mänguterapeudi poole, kui laps on:
• elanud läbi tõsise kriisi või muutuse (vanemate lahutus, lähedaste kaotus, elukoha-, lasteaia- või koolivahetus vm);
• kogenud füüsilist või emotsionaalset vägivalda;
• käitumises agressiivne, sest tal on raske teisiti väljendada oma tundeid;
• madala enesehinnanguga, endassetõmbunud, kurb, häbelik, kartlik või ärev, rahutu, vihane, trotslik;
• kiusaja või kiusatav.

Mänguteraapia aitab:
• ennetada probleemide süvenemist;
• lapsel läbi mängu tegeleda turvalises keskkonnas talle olulise sündmusega;
• väljendada oma mõtteid ja tundeid;
• tulla toime oma tugevate tunnetega;
• kirjeldada juhtunut;
• mõista enda ja teiste käitumist;
• leida lahendusi;
• leppida muutustega;
• suurendada enesekindlust;
• olla julgem ja usaldavam.

Keskmiselt vajab laps 15 mänguteraapia seanssi, aga see varieerub, sõltudes lapsest ja probleemi olemusest.

Müofunktsionaalne teraapia

Eravastuvõtt

Lastel suunatud müofunktsionaalne teraapia on keskendub näo- ja suulihaste funktsioonide parandamisele, sealhulgas närimise, neelamise ja kõne arendamisele. Teraapia eesmärk on toetada laste suulihaste õiget arengut, parandades nende suutlikkust igapäevatoimingutes ning soodustades tervislikku näo-suu piirkonna funktsionaalsust.

Millal pöörduda müofunktsionaalse terapeudi vastuvõtule?

Kui esineb:
• harjumuslik suuhingamine (sh ninahingamise õppimise vajadus pärast adenoidide/kurgumandlite eemaldust);
• infantiilne neelamismuster (ehk neelamisel keele asetus hammaste vahele);
• valu, hellus ja/või väsimus mälumislihaste piirkonnas (sh rääkimisel, söömisel);
• lõualiigeste mure (vähenenud liikuvus, avamis-/sulgemistakistus, valu ja/või helid- naksumine, põksumine jne);
• suuga seotud valed harjumused (nt pöidla imemine, huulte- ja/või küünte närimine, põskede imemine, hammaste krigistamine jne);
• liigne süljevoolus;
• vajadus keele liikuvuse parandamiseks pärast keelekida korrigeerimise operatsiooni.

Vestlus „Räägime lastest" (RL)

Eravastuvõtt

Räägime Lastest (RL) on Soomes välja töötatud tõenduspõhine lähenemisviis, mille eesmärgiks on pakkuda peredele, nii täiskasvanutele kui ka lastele, vaimse tervise tuge, et ennetada igapäevaste takistuste muutumist probleemideks.

RL on tõenduspõhine, lapsekeskne psühhosotsiaalne lühisekkumine laste vaimse tervise edendamiseks, et ennetada probleemide põlvkondadevahelist edasikandumist. Sekkumise käigus tuvastatakse toetavaid tugevusi, ressursse ja igapäevaseid lahendusi lastele, vanematele, õpetajatele ja perevõrgustikele. Sekkumise eesmärk on ühiste arusaamade loomine vanemate, lapse ja teiste lapse elus oluliste isikute vahel, samuti koostöövõimaluste arendamine heaolu edendamiseks ja probleemide ennetamiseks.

Vestlus viiakse tavaliselt läbi ühe või kahe seansina. See käsitleb lapse elukorraldust kõigis tema arenguks olulistes valdkondades, vestluse sisu tugineb logiraamatutele. Koos vanematega koostatakse tegevusplaan, mis toetab edasist tegelemist selgunud väljakutsetega ning loob võimalusi olemasolevate tugevuste kasutamiseks.

Eripedagoog-nõustaja vastuvõtt

Eravastuvõtt

Eripedagoog aitab toetada lapse arengut ja õppimist. Kui laps ei omanda teadmisi teistega sarnases tempos või viisil, siis on oluline välja selgitada, millised on lapse jaoks parimad tingimused. Eripedagoog on spetsialist, kes saab vanematele või õpetajatele selles osas abiks olla. Õiged jõukohastamise võtted ning toemeetmed tagavad parimad võimalused lapse arengu toetamiseks.

Millal pöörduda eripedagoogi vastuvõtule:
• kõne mõistmine valmistab raskuseid;
• kõne areng ei ole eakohane;
• lugemise ja kirjutamise eeloskused arenevad aeglaselt;
• lapsel on raske pliiatsite / kääride kasutamine;
• esinevad raskused ülesannete meelde jätmisel ja sündmuste järjekorra tajumisel;
• kirjutamisel esineb peegelkirja/moonutatud tähekujusid;
• kui luuletuse pähe õppimine on raske;
• kui on vajalik nõustamine erivajadusest tingitud hariduslike erivajaduste ja hariduse saamist võimaldavate toetavate meetodite osas.

Lisaks eelnevale pakub eripedagoog-nõustaja ka järgnevaid teenuseid:

Väikelapse eripedagoogiline hindamine (1,5-7a)

Lapse arengu hindamine eripedagoogi juures, esmane tagasiside ja soovitused vanemale. Kestvus 60 minutit.

Eripedagoogi vastuvõtt koolivalmiduse toetamiseks
Vastuvõtule on oodatud lapsed alates 5. eluaastast, tegevused toimuvad individuaalselt kord nädalas ja on üles ehitatud mänguliselt. Lähtuvalt lapse vajadusest toetatakse matemaatilisi, lugemis- ja kirjutamise eeloskusi, tähelepanu ja püsivust ning jutustamisoskust. Tavaliselt kohtutakse 12 korral, iga kord 45 minutit (sh esimene kord lapse ja vanemaga koos koolivalmiduse hindamist ja viimane kord lapsevanemale tagasiside andmist).

Eripedagoogiline kõnearendustöö 2-3 a laste kõne arengu toetamisel
Eripedagoog aitab kaasa baassõnavara ja lause arengule. Tegevused on mängulised, lähtudes lapse huvist. Kõne arengu toetamisel kasutab eripedagoog sensoorseid jutukesi, liisu- ja rütmisalme ning taju- ja mõtlemist arendavaid mänge. Tavaliselt kohtutakse 12 korda, iga kord 30 minutit (sh esimene kord lapse ja vanemaga koos kõne arengu hindamist ja eesmärkide seadmist arendustegevuseks ning viimane kord lapsevanemale tagasiside andmist).